Flexa Kleur van het Jaar 2015

Geplaatst op 29/09/2014 in Industrieel & City door

Vanmiddag was het dan zover. Flexa maakte de Kleur van het Jaar 2015 bekend. Op de de bijzondere locatie Hotel Droog in hartje Amsterdam onthulde Ruud Joosten en Heleen van Gent van Flexa dat “Copper Orange” ofwel in goed Nederlands: “Koper Oranje” het komend jaar als “Kleur van het Jaar” door het leven gaat. De kleur is natuurlijk niet zomaar gekozen. Het is het resultaat van het jaarlijkse wereldwijde onderzoek naar kleurtrends. En dat maakt Koper Oranje tot dé wereldwijde kleur van het jaar 2015.

Kleur van het Jaar, Kleur van het Jaar 2015, Copper Orange, Koper Oranje

Koper Oranje voor een positievere kijk op de wereld

Het warme Koper Oranje staat voor een positievere kijk op de wereld en een nieuwe focus op de ‘sharing economy’ trend, de economie van het delen. De diepe kleur sluit perfect aan bij roze en neutrale tinten, bij wit, andere oranje tinten en metallics zoals goud en koper en houttinten. Het vervangt de koele blauw- en groentinten van de afgelopen jaren.

kleur-van-het-jaar-copperorange

Het grotere idee achter de kleur van het jaar: Everyday+

De kleur van het jaar Koper Oranje staat aan de basis van alle grote trends voor 2015. Net als bij de twaalf eerdere edities van het trendboek ColourFutures, is de Kleur van het Jaar geïnspireerd door een groter idee. Voor 2015 is dat: Elke dag+ Het bijzondere dat in het gewone schuilt.

kleur-van-het-jaar-unseespaces
“De afgelopen jaren gingen de trends over het zoeken, verbinden en ontdekken van onbenut potentieel. In 2015 is de trend verrassend anders; nu  gaat het om het toevoegen van de + aan het leven van alledag; om het ontdekken van het bijzondere dat in het gewone schuilt; wat nu precies dat beetje extra is wat het grote verschil maakt in ons leven. Het centrale idee voor 2015 is dat mensen nieuwe manieren ontdekken om hun leven kleur te geven en een warmere, zorgzamere samenleving voor ons allemaal creëren,” aldus Heleen van Gent, Manager van het Global Aesthetic Center van Flexa.

web-CF15-BN-17
Ook duurzaamheid is dit jaar een belangrijk thema in het ColourFutures trendboek. “Duurzaamheid is nu een vereiste, in plaats van een voorkeur. Het moet een oprecht streven zijn”, benadrukt van Gent. Andere trends die in het wereldwijde onderzoek naar voren komen, zijn: “Big Nature + Small Me”; “Layer+ Layer”; “+Unseen Spaces”; “Him + Her” en “Friendly Barter +”. Hierover zullen we de komende maanden meer schrijven hier op Mia Domo.

Deel dit artikel:

Mia Domo Redactie

Naast onze gastbloggers schrijven wij natuurlijk ook namens de redactie regelmatig blogs. Heb je suggesties of ideeën voor onderwerpen waarover we echt moeten schrijven? Laat het ons dan weten!

Lees hier alle blogs van Mia Domo Redactie »